17 Şubat 2010 Çarşamba

Şampiyon ?


Sorarlar adama 29 ocaktan beri yazmıyorsun lan sen ne iş peşindesin diye. Sorsunlar tabi. Boş adamım ben neden yazmadığımda belirsiz. Baktık bir Şampiyonlar ligi var bu hafta kalabalığız. Bizde başladık yine,yeni,yeniden.

İki maç oynandı dün akşam. Bir tanesi Stade de gerland'da bir şeytanın bacağını kırma mücadelesi. Diğeri ise San Siro da bir teknik direktörün son çırpınışı, bir yıldızın yeniden kalkınmaya çalışması, yaşlılar ordusu denilen, artık halı saha da maç oynama zamanlarının geldiği söylenen takımın, o gittikten sonra iflah olmaz denilen, bu takıma onun gibi bir yıldız lazım denilen, sir'in artık emeklilik yaşı geldi denilen diğer takımla mücadelesi. Kısacası, Stade de gerland' da Olympic Lyon, Real Madridi, 2005 ten beri evinde oynadığı 3 maçta beraberlik bile almadan yolladığı takımı ağırlarken, diğer yanda Leonardonun takımı Ac Milan, San Siro da Sir'ün takımı Manchester Unitede ağırladı.

Stade De Gerland dan başlayalım. Ronaldo, benim gördüğüm Real Madridin şutunu çeken tek isim. Tek bir şut. He birde oyundan çıkmadan önce Llorisi geçeyen Higuain. Onun dışında Olympic Lyon, Real Madride özel sahasında tavuk bağı mı var bilemem ama, sahayı o yıldızlar karmasına dar etti. Kaka, takımdan 30 dk önce ısınmaya başlama olayı olduktan sonra maç içerisinde ciddi bir kondisyon sorunu mu yaşıyor diye sordurmuyor değil seyirciye. Çünkü maç boyunca Lyon defansı özellikle kaka ile girdikleri bütün ikili mücadelelerde galip ayrıldılar. Kaka bırakın sağından atıp solundan geçmeyi, karşı karşıya kaldığı pozisyonlarda pas bile atamayacak kadar güçsüz bir oyun sergiledi. Zira Arbeloa ben defalarca dedim bu adamın bu takımda ne işi var diye hatta xerex maçında bunu söyler söylemez golünü attı o ayrı mesele ama bu adam Real Madrid defansına ciddi derecede hasar veren birisi. Onun yerine alınabilecek daha bir sürü adam varken sırf altyapıdan yetişme olduğu için onun alınması Pellegrini gibi teknik direktöre yakışır zaten. Real Madrid de oyuncu övcem, övemiyorum. Öyle birisi yok çünkü. Ama diğer tarafta Lyon takımı takdire şayan bir oyun ortaya koydu. Maç içerisinde Cesar Delgadonun Arbeloa ya yapmış olduğu bir hareket var ki görülmeye değer cidden çok teknik bir hareket. Zira Govou'nun gene aynı şekilde Real Madridin sol kanadını çok zorlaması gecenin önemli olaylarından dı. Lisandro Lopez biraz formunda olsaydı bu maç Real Madrid için çok daha farklı olabilirdi. Haaa bu arada hatırlamışken. Casillas "evde çoluk çocuk bekliyor abi benim bu karda kışta ne işim var bu maçta 6 lirada halı saha parası aldılar anasını satıyım" der gibi kaledeydi. Zira Makounun attığı golde gereğinden fazla ileride duruyordu ve oyuna top sokamama alışkanlığını bu maçta iyice istikrara soktu. Hep övdüm seni şu zamana kadar. Hazır eleştirme fırsatı bulmuşken biraz birşeyler söylüyim dedim. Makounun golü ayrı bir güzel tabi ama Lyon dediğim gibi takım olarak müthiş bir performans sergiledi, tek bir kişi maçı aldı götürdü diyemeyiz.Bu skor bence Real Madrid için oldukça kötü bir sonla sonuçlanabilir.

Şimdi geçelim diğer tarafa..

Kardeşim tamam anladık. Bu adam dünya kupasında oynamak istiyor. Aldınız getirdiniz güzelde. Formsuzsa çıkartın bilader. Sözüm sana Beckham. Maç içerisinde yaptığı olumlu hareketler Fenerbahçenin eski futbolcusu Maldonadonun sürekli olarak yaptığı hareket zaten. Pas aldığın adama pası geri ver. Allah tan yanında sağında solunda düzgün adamlar varda sırıtmıyorsun. Çıkardığın vakit çok yanlış demek isterdim Leonardoya. Milanda övülecek bir adam varsa. Oda gerçekten(!) dünya kupasında oynamak isteyen Ronaldinho dur. Ben, bu adam sürekli geri dönecek diyordum, bugün ertem şenerin deyimiyle sinyali çaktı. Pato forvet ikilisinden biri olmasına karşın Leonardonun ona vermiş olduğu kanatlardan git olayını aşırı derecede abartarak gereksiz driblinglerle takım halinde çıkılan pozisyonlarda kritik topları çok kötüye kullandı. Ama mücadelesi iyiydi. Huntelaar 'a birşey demiyorum ben onu Materazziye bıraktım. Seedorf'un golü çok şık. Onun dışında Milan için söylenecek başka söz bulamadım.

Evet işte aslında asıl konuşulması gereken yer burası. İzlediğim kanal Scholes gol attıktan hemen sonra Sir Alex Fergusonun ağzının içini gösterdi. İşte bu anda o iskoç ingilizcesiyle o an dibinde bulunan, zannedersem Evans'a Fuck out lu birşeyler söylüyordu. Zira oyuncusuna kızıyorsa gol olmuş pozisyonda hemde bu kadar sert bir şekilde, Sir' in gizli dünyası da varmış demektir bu. He gole sevinirken bizim yaptığımız gibi analar avratlar kaydırarak seviniyorsa Sir, onu onun içinde bulunan Türk gücüne verelim.
Fletcher bana göre gecenin adamıydı. Zira hem orta sahada basmadık yer bırakmadı. Bir sağda bir solda, bir bakıyorsan ortada top kapıyor. Maç sonu 2 asistle tamamladı ki, Scholes'a attığı pas Juan Ramon Riquelme abisi tarafından kesin takdir görmüştür. Rooney bu sene Avrupa gol kralı olma yolunda hızla ilerliyor. Man u deplasmanda alınabilecek en güzel, en müthiş galibiyeti aldı. hem 3 gol attı. Hem galip geldi. Yazımı, nba stüdyodan çalmış olduğum inenler ve çıkanlarla noktalıyorum. Herkese okuduğunuz için şimdiden teşekkürler..

Çıkanlar

Olympic Lyon
Cesar Delgado
Sydney Govou
Ronaldinho
Darren Fletcher
Manchester United

İnenler

Real Madrid
Ac Milan
David Beckham
Kaka Leite
Cristiano Ronaldo
Iker Casillas
David Beckham

Küfürbaz Fergie' i nereye koyacağımı şaşırdım. Oda size kalsın..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder